Šolanje

"Povej mi in pozabil bom. Nauči me in morda si bom zapomnil. Vključi me in naučil se bom."
Benjamin Franklin

Vas zanima naše šolanje za otroke s statusom izobraževanja na domu?

Sprejemamo rezervacije za vpis v 1. razred za šolsko leto 2018/2019.
Število mest je omejeno (sprejmemo lahko največ 12 otrok).

Formalnosti glede vpisa:

Otrok je vpisan v javno OŠ.

OŠ pisno ali preko obrazca, ki ga pripravi šola obvestite, da se bo otrok izobraževal na domu.

S Sole Libero podpišete pogodbo o šolanju in septembra 2018 začnemo s programom.

V primeru vprašanj nas kontaktirajte preko spodnjega obrazca ali nam pišite na: info@sole-libero.si in odgovorili bomo v najkrajšem možnem času.





 

Program

 

Sole Libero izobraževanje za šoloobvezne otroke izvaja na svojevrsten način. Otroci se izobražujejo po javno veljavnem kurikulumu za osnove šole ter imajo uradno status izobraževanja na domu.
Otrok je aktivni udeleženec – sooblikovalec svojega učenja in ne le pasivni prejemnik.
Program izobraževanja vsebuje izkustveno učenje v naravi, veliko proste igre ter spodbudo otroškega raziskovanja.
Otrok šolo občuti kot druženje z vrstniki, ki je polno novih doživetij in spoznanj.
Gre za izobraževanje na domu, ki presega okvire starševskega vzgajanja in socializacije otroka. Bistvena je prvoosebna izkušnja, ne samo oddaljeno opazovanje dogajanja. Različnost med otroki je dobrodošla in je del spoznavanja različnosti v družbi.
Cilj osnovnošolskega izobraževanja je v otroku prepoznati njegove smernice interesa – kar v večini primerov pripelje do usmerjenega šolanja v srednji šoli – šolanja, ki je otroku pisno na kožo in zanj najprimernejše.
Domače naloge so na osnovi skandinavske izkušnje zmanjšane na minimum, da otrok svoje obveznosti opravi v okviru časa, ki je namenjen šolanju.
Sole Libero si prizadeva zagotavljati tudi potrebne dejavnosti za šport in rekreacijo, odkrivanje kulturne in naravne dediščine ter umetnosti. S tem želimo izboljšati medsebojne odnose, zagotoviti odnos otrok do narave in podpreti zdrav razvoj otroka.

Več o programu Šolanje:

Pobudniki za učenje naj bodo otroci

Kako izkustveno učenje povezati s snovjo, ki jo predpisuje kurikulum?

 

Naši dnevi

 

      • Pričakujemo vas od 7.00 naprej in smo z vami do 16.30.
      • Dan se prilagaja glede na letne čase in vremenske razmere. Na voljo sta notranja in gozdna učilnica.
      • Dan začnemo s prosto igro, da se otroci prosto igrajo, poklepetajo in spodbudijo svoje telo k aktivnosti. Na podlagi energije in igre skupine zjutraj, pedagoga še lažje načrtujeta in usmerita njihov interes ko pride do učenja.
      • Med prosto igro so otrokom na razpolago malica, voda in čaj.
      • Kasneje prosto igro preusmerimo v izkustveno učenje, ki je vezano na javni učni načrt.
      • Skupaj z otroki tudi naredimo načrt učenja ter hkrati preostalih dejavnosti, ki jih imamo v planu na dnevni ali tedenski, kasneje mesečni ravni. Otroke spodbujamo k aktivnem sooblikovanju lastnega učnega procesa.
      • Dejavnost skušamo približati vsem in jo diferenciramo/prilagajamo različnim stopnjam razumevanja. Tekom šolanja predelamo vse cilje, ki jih zahteva javni učni načrt in se konec leta preverjajo na javni Osnovni šoli. Velika prednost je manjša skupina otrok kar omogoča skoraj individualni pristop k učenju - poučevanju. Na voljo sta 2 pedagoga.
      • Cilj je otroke vedno bolj usmerjati v samovodeno učenje in razumevanje, da prevzamejo odgovornost do svojega učenja, kar jim služi ne samo v višjih razredih osnovne šole pač pa za celotno življenje, saj naj bi bilo izobraževanje del vsakdana.
      • Pri statusu izobraževanja na domu se preverja manj predmetov (več v zavihku ocenjevanje in zakonodaja) in ker imamo manjšo skupino otrok, nam ostane še veliko manevrskega prostora za dodatne aktivnosti in prosto igro. Hkrati pedagoga sledita še kurikulumu ostalih predmetov, ki se jih predela preko dodanih aktivnosti, medpredmetnega povezovanja (interdisciplinarnost predmetov) in povsem nezavednega izkustvenega učenja.
      • Ob 12.00 je čas za kosilo.
      • Do prihoda staršev: prosta igra, individualna pomoč posamezniku, če je potrebna.

Dodatne dejavnosti, ki nam omogočajo doživljanje čim več novih izkušenj

 

      • Športni izleti (sankanje, smučanje, hribolazenje, plezanje, plavanje itd.)
      • Obisk knjižnice
      • Kulturne prireditve* (lutkovne predstave, muzeji, koncerti)
      • Lastni vrt in priprava hrane, sušenje zelišč in priprava čajev
      • Delavnice (učenje in spoznavanje raznolikih obrti)
      • LETNI PROJEKT 2018/2019: SPOZNAVAMO VRHNIKO

 

 

Sodelovanje s starši

Ker so starši izjemno pomemben del otrokovega življenja in splošnega izobraževanja, stremimo k temu, da redno komuniciramo s starši in skupaj z njimi in otrokom reflektiramo njegova močna področja in skupaj dosežemo, da dosega standarde, ki so potrebni za nadaljevanje šolanja (formativno spremljanje znanja).

Starši nam predložijo standarde znanja, ki jih javna Osnovna šola konec leta preverja, da prilagodimo program otroka tem standardom.

Starši nas tudi obveščajo o obveznostih, ki jih ima otrok s strani šole, da se nanje lažje pripravi.

Ocenjevanje

Konec šolskega leta vsak otrok na javni matični šoli opravi preizkus znanja (več pod zavihkom zakonodaja o OŠ).
Ker si želimo otrokov napredek spremljati celo leto in odkriti njegova močna področja in strasti, bomo imeli celo leto s pomočjo formativnega spremljanja znanja pregled nad zanimanjem učenca.
Na srečanjih, kjer se pregleda učenčev portfolio, naj bo prisoten tudi učenec, da sam poda povratno informacijo staršem in predlaga, kaj meni o svojem šolanju in znanju, kaj ga veseli, kje se dobro počuti, kaj predlaga kot izboljšavo.
Skupaj s starši in učencem se pripravi personalizirani program za nadaljevanje šolanja. Na ta način je učenec še dodatno vključen v oblikovanje svojega učnega procesa.

Ocenjevanje na javni OŠ konec leta:

- od 1. do 3. razreda se preverja znanje iz slovenščine in matematike. Na narodno mešanih območjih se v šolah z italijanskim učnim jezikom preverja znanje iz italijanščine in matematike, v dvojezičnih šolah pa iz slovenščine ali madžarščine in matematike.

- od 4. do 6. razreda se preverja znanje iz slovenščine, matematike in prvega tujega jezika. Na narodno mešanih območjih se v šolah z italijanskim učnim jezikom preverja znanje iz italijanščine, matematike in prvega tujega jezika, v dvojezičnih šolah pa iz slovenščine ali madžarščine, matematike in prvega tujega jezika.

- od 7. do 9. razreda se preverja znanje iz slovenščine, matematike, prvega tujega jezika, zgodovine, domovinske in državljanske kulture in etike, športa, vsaj enega naravoslovnega in enega družboslovnega predmeta ter vsaj enega predmeta s področja umetnosti. Na narodno mešanih območjih se v šolah z italijanskim učnim jezikom namesto iz slovenščine preverja znanje iz italijanščine, v dvojezičnih šolah pa iz slovenščine ali madžarščine.

Znanje učencev, ki se izobražujejo na domu, oceni izpitna komisija.

Prehrana

V času šolanja sta v ceno všteta tudi malica in kosilo, ves čas imajo na voljo tudi pijačo (voda, čaj) .

Nudimo tudi rastlinsko prehrano.

Če ima otrok kakšne prehranjevalne posebnosti ali diete, nam sporočite.

 

 

 

 

Cenik

Mesečni strošek z upoštevano subvencijo* znaša 450 evrov.

V ceno sta vključena malica in kosilo ter pijača, ki je na voljo ves čas.

*Del šolnine sofinancira ustanovitelj SIMONKR d. o. o.
Za vpis se morate strinjati s subvencijo*, ki izhaja iz dejavnosti ustanovitelja.

*Ustanovitelj neprofitnega Zavoda Sole Libero, podjetje SIMONKR d.o.o., je v svetu stock video produkcije uspešen že več kot 10 let. Povezanost Zavoda Sole Libero z ustanoviteljevo dejavnostjo tako Zavodu omogoča nižjo, polovično šolnino ter dolgoročno finančno neodvisnost in razvoj Sole Libero fundacije, ki bo podpirala nadarjene učence pri nadaljnem šolanju po osnovnošolski izobrazbi. Dodatni vir financiranja Zavoda Sole Libero namreč predstavlja honorar od avtorskih pravic video posnetkov in fotografij, ki bodo nastali ob rednem snemanju in fotografiranju dejavnosti Zavoda Sole Libero. S pomočjo ustanovitelja bodo te posnetki posredovani vodilnim spletnim knjižnjicam kot so Istockphoto in Gettyimages. Sam proces snemanja in fotografiranja se je na poskusnih srečanjih izkazal kot nemoteč dejavnik za otroke, še več, otrokom je ponudil dodatno zanimivost, saj so sodelovali tako pred kamero kot tudi za njo. Starši pa so lahko prejeli posnete vsebine tudi za svoj arhiv.
Spodaj si lahko pogledate krajši posnetek enega od takšnih dogodkov, Pomladne radosti na Doživljajskem igrišču.

Zakonodaja s področja Osnovne šole

Zakonodaja, ki zajema izobraževanje na domu kot eno izmed veljavnih oblik šolanja:

PREDPISI O IZOBRAŽEVANJU NA DOMU

Predpisi, ki urejajo izobraževanje na domu, so Zakon o osnovni šoli (ZOsn), natančneje VII. poglavje tega zakona (od 88. do 92. člena), Pravilnik o šolskem koledarju za osnovne šole in Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli.

člen in 88. člen Zakona o osnovni šoli navajata, da imajo starši pravico svojega otroka izobraževati na domu.

VPIS

Vsak starš v Sloveniji mora svojega otroka najprej vpisati v osnovno šolo v okolišu, v katerem otrok prebiva, saj je šola po zakonu (48. člen zakona ZOsn) dolžna vpisati otroka, če prebiva v njenem okolišu. Starši pa lahko svojega otroka potem prepišejo tudi na katero koli drugo javno ali zasebno šolo, vendar se mora v tem primeru izbrana šola s tem strinjati.

Po 89. členu ZOsn morajo starši najkasneje do začetka šolskega leta (do 31. 8.) šolo obvestiti, da bodo svojega otroka izobraževali na domu. Obvestilo mora biti v pisni obliki in mora vsebovati naslednje podatke: ime in priimek otroka, kraj, kjer bo izobraževanje potekalo, in ime in priimek oseb(e), ki bo(do) otroka poučevala(e). Večinoma imajo šole tudi že pripravljene obrazce, ki jih samo izpolnite in oddate. Šolo morate vsako leto posebej, do začetka naslednjega šolskega leta, obvestiti, če se bo vaš otrok izobraževal na domu.

PREVERJANJE ZNANJA (90. člen ZOsn)

Otrok mora vsako leto na šoli, kamor je vpisan, opraviti preizkus znanja iz naslednjih
predmetov:
– Od 1. do 3. razreda se preverja znanje iz slovenščine in matematike. Na narodno mešanih območjih se v šolah z italijanskim učnim jezikom preverja znanje iz italijanščine in matematike, v dvojezičnih šolah pa iz slovenščine ali madžarščine in matematike.

– Od 4. do 6. razreda se preverja znanje iz slovenščine, matematike in prvega tujega jezika. Na narodno mešanih območjih se v šolah z italijanskim učnim jezikom preverja znanje iz italijanščine, matematike in prvega tujega jezika, v dvojezičnih šolah pa iz slovenščine ali madžarščine, matematike in prvega tujega jezika.

– Od 7. do 9. razreda se preverja znanje iz slovenščine, matematike, prvega tujega jezika, zgodovine, domovinske in državljanske kulture in etike, športa, vsaj enega naravoslovnega in enega družboslovnega predmeta ter vsaj enega predmeta s področja umetnosti. Na narodno mešanih območjih se v šolah z italijanskim učnim jezikom namesto iz slovenščine preverja znanje iz italijanščine, v dvojezičnih šolah pa iz slovenščine ali madžarščine.

Znanje učencev, ki se izobražujejo na domu, oceni izpitna komisija.

Če učenec ne doseže standarda znanja za posamezni razred, ima pravico do ponovnega preverjanja znanja pred začetkom naslednjega šolskega leta. Po 12. členu Pravilnika o šolskem koledarju ocenjevanje znanja v prvem roku poteka v času od zaključka prvomajskih počitnic do konca drugega ocenjevalnega obdobja ter v drugem roku v desetih delovnih dneh pred začetkom novega šolskega leta.
Če učenec ponovnega preverjanja znanja ne opravi uspešno, mora v naslednjem šolskem letu nadaljevati izobraževanje v javni ali zasebni osnovni šoli. Če učenec 9. razreda ponovnega preverjanja ne opravi uspešno, lahko 9. razred ponavlja ali opravlja popravni izpit.

Izvajanje izpita je natančneje opredeljeno v Pravilniku o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli.
20. člen: Šola starše učenca, ki se izobražuje na domu, sproti obvešča o rokih in načinu izvedbe ocenjevanja znanja učenca.
34. člen: Učenec izpite opravlja pred izpitno komisijo. Izpitna komisija ima predsednika in dva člana, ki ju imenuje ravnatelj osnovne šole, praviloma izmed učiteljev šole, v posameznih primerih pa lahko za člana komisije imenuje tudi učitelja druge šole.
35. člen: Izpiti so pisni in ustni ali samo ustni. Pisni del izpita praviloma traja 45 minut, vendar največ 60 minut, ustni del pa lahko traja največ 30 minut. Teme, naloge in vprašanja za izpit, ki so v skladu z učnim načrtom predmeta, določi izpitna komisija pred začetkom opravljanja izpita. Izpitna komisija oceni učenca neposredno po ustnem izpitu. Z oceno učenca seznani takoj.

NACIONALNO PREVERJANJE ZNANJA (NPZ)

Tudi otroci, ki se izobražujejo na domu, v skladu z 91. členom ZOsn opravljajo Nacionalno preverjanje znanja (NPZ). Nacionalno preverjanje znanja se opravi na koncu 6. in 9. razreda in je za vse otroke obvezno. V 6. razredu osnovna šola po predpisanem postopku izvede nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine ali italijanščine oziroma madžarščine na narodno mešanih območjih, matematike in prvega tujega jezika. V 9. razredu osnovna šola po predpisanem postopku izvede nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine ali italijanščine oziroma madžarščine na narodno mešanih območjih, matematike in tretjega predmeta, ki ga določi minister.
Tretji predmet določi minister tako, da v mesecu septembru izmed obveznih predmetov 8. in 9. razreda izbere največ štiri predmete in določi, iz katerega tretjega predmeta se bo preverjalo znanje na posamezni šoli.

SPRIČEVALO

Na koncu leta šola po 92. členu ZOsn izda spričevalo o izobraževanju na domu. Spričevalo se izda na osnovi enakih zakonskih določbah, kot veljajo za spričevala za otroke, ki se izobražujejo v šolah.

KAZNI

Starše, ki svoje otroke izobražujejo na domu, se lahko po 102. členu zakona ZOsn z globo od 500 do 1000 evrov kaznuje za prekršek, če izobraževanje njihovega otroka na domu ne poteka v skladu z 89., 90. in 91. členom tega zakona, če gre za razloge na strani staršev.

Vir

Vse zakone najdete tukaj.

Pravilnik o šolskem koledarju za osnovne šole

Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v
osnovni šoli

 

USASlovenia