Novice

25. 2.- 1. 3. Počitniška izkustva

Med počitnicami so vaši otroci vabljeni v našo družbo*.

Vsak dan se družimo od 7.30 do 16.00.

Vabljeni otroci od petih let naprej.
V ceno programa sta vključena tako malica kot kosilo in pijača ter dodatne aktivnosti, ki jih v tem tednu ponujamo.

Kaj bomo počeli in izkušali v tem tednu:

  • plezali v Plezalnem centru Verd,
  • oblikovali glino,
  • igrali na instrumente,
  • si popekli malico ob ognjišču v gozdičku,
  • se igrali družabne igre,
  • ustvarjali in bili na svežem zraku.

Otroci bodo imeli veliko prostega časa za igro in medvrstniško druženje.

*Sprejmemo manjše število otrok, zato je število mest omejeno.

Cena tedenskega programa je 130 evrov (vključena malica, kosilo, pijača ter vse aktivnosti).

V kolikor bi se želeli prijaviti le za določen dan je cena posameznega dne 35 evrov.

Prijavo za vašega otroka pošljite na info@sole-libero.si.

Otroci naj imajo s seboj nahrbtnike in v njih dovolj oblačil za preobleči ter bidon z vodo.

Lokacija:

Nahajamo se na lokaciji Verd 107, bivša industrijska cona LIKO, ob Plezalnem centru Verd, poleg prostorov Prave vadbe.

Ko otroka pripeljete izpolnite in podpišete izjavo ter pustite svoje kontaktne informacije.

Z vašimi otroki bova Saša Kern in Peter Gantar, pedagoga v Sole Libero.

V primeru dodatnih vprašanj nas pokličite na 031 751 499.

Preberi več

Zimska šola v naravi, Vogel 2019

Našo prvo zimsko šolo v naravi smo januarja 2019 preživeli na Voglu. Učenje smučanja, branje pravljic, iskanje zaklada, praznovanje rojstnega dne, spoznavanje vremenskih pojavov , zabava v pižamah, kino večer, igranje družabnih iger, dnevno in nočno sankanje …

Vse to in še veliko več smo doživeli v tem prekrasnem tednu. Drugo leto se ponovno vrnemo, še prej pa bomo organizirali poletno šolo v naravi.

 

Preberi več

Izkustveno učenje ciljev iz javnega učnega načrta

Projekt dneva - peka piškotov (medpredmetna povezava s slj, mat in spo ter kot češnjica na torti vključeno še gospodinjstvo).

  • Samostojno tehtanje sestavin in ponovitev merskih enot,
  • branje recepta in nato postopka priprave mase za piškote,
  • velik del priprave je tudi medvrstniška pomoč,
  • pogovor o glavnem in vrstilnem števniku in iskanje različnih števnikov v receptu, ki je vseboval sestavine in postopek,
  • grafomotorika pri izdelovanju in okraševanju.

Peka piškotov je več kot uspela.

Preberi več

2019-KRAT SONČNO VAM ŽELI SOLE LIBERO

V duhu povezovanja zaključujemo letošnje leto, za katerega smo zelo hvaležni, saj so se naše poti prekrižale in pričele tkati našo sončno zgodbo. To je zgodba, ki je polna gozdnih pustolovščin, spontane igre, ustvarjanja, vsakdanje modrosti in učenosti … Čeprav smo šele na začetku poti, je za nami ogromno dela in delovanja, pred nami pa seveda še več. Vsega, kar nas še čaka, se z velikim navdušenjem, odprtih rok in src veselimo.

Leto 2018 smo pričeli z odločitvijo, da  Zavod za naravno šolanje Sole Libero predstavimo širši javnosti s predstavitvijo naše vizije na spletu ter marca z veliko predstavitijo v Cankarjevem domu na Vrhniki, kjer smo ob predstavitvi predvajali tudi dokumentarni film Vrnimo otrokom otroštvo - Nature Play, ki je tudi nam velik navdih. Po dogodku smo spomladi pričeli z urejanjem prostorov ter Doživljajskimi gozdnimi uricami za otroke, kjer ste nas starši in otroci lepo sprejeli. Redno druženje v gozdu se še vedno vsakomesečno na dnevih odprtih vrat nadaljuje. Vse, ki vas naš način dela zanima, toplo vabljeni v našo družbo.

Temelj našega programa je izkustveno učenje, ki podpira naravni razvoj posameznika ter hkrati sledi javnemu učnemu načrtu. Biti v stiku s seboj in naravo je naše vodilo. V začetku poletja smo zato potovali na Dansko, da si pobližje ogledamo njihov sistem, s katerim si delimo mnogo vizij in vrednot. Po aktivnim pripravah, ki so potekale vse poletje, smo na Verdu prvega septembra odprli svoja vrata prvi generaciji otrok, ki je v novo šolsko leto zakorakala s svobodnim soncem pod roko.

Naš način šolanja v večji meri skuša izhajati iz otrok in njihovega zanimanja, tako da lahko preizkusijo svoje številne ideje, s tem pa nastane mnogo pristnih, navdihujočih in včasih tudi malce drugačnih stvaritev, kot smo jih vajeni. Tako je tudi v novembru nastal prvi nastop za Dan odprtih vrat. Otroci so pripravili pevsko-plesno-izumiteljsko predstavo, ki ji je vsak s svojo vlogo dodal dragocen del. Po igranju na klaviaturo, boben, ploskanju, petju in plesu, je ob dramatični glasbeni spremljavi eden izmed učencev predstavil še elektromotor. Zabavno, ustvarjalno, navdihujoče in sveže je bilo – prav tak pa je bil tudi odziv publike.

V tem letu smo odlično sodelovali s Plezalnim centrom Verd, lutkarjem Borisom Kononenkom, Nejo Malavašič Šurca, ki pri nas izvaja Pravljično jogo, ter mnogimi drugimi, ki z nami pletejo naše vsak dan daljše žarke. Prav vsem se iz srca zahvaljujemo ter želimo, da bo leto, ki je pred vrati, radodarno, nasmejano, zdravo, pogumno in pristno.

Preberi več

O programu Šolanje v praksi

Veliko staršev nas sprašuje, kdaj imamo čas za tisto klasično šolsko delo, ki se ga konec leta preverja na javni OŠ v sklopu javnega učnega načrta. Z veseljem vam za lažjo predstavo opiševa naš izkustveni teden, saj zaradi manjšega števila učencev in njihovega samostojnega učenja precej hitro predelamo šolsko snov.

Naš dan se začne v jesensko zimskih tednih ob 8.00 do 8.30  z učenjem. Vsako jutro se pozdravimo v jutranjem krogu in pogovorimo ter načrtujemo dan, ki je pred nami. Vsaj trikrat na teden se v dopoldanskem času učimo.

Vsakodnevno dežurna pripravita vse potrebno za malico in nato tudi pospravita, zložita v pomivalni stroj, pobrišeta mizo in posesata. Po malici gremo ven in takrat s preživljanjem časa zunaj predelujemo tudi  ostale dele učnega načrta.

Dvakrat tedensko imamo celodnevni izlet (Retovje, Planina nad Vrhniko, jahanje v Bohinju, knjižnica, muzeji …) ali nas obiščejo zunanji sodelavci, ki nam prekrasno popestrijo dan (lutkarske delavnice z Borisom Kononenkom,  joga za otroke z Nejo Malavašič Šurca, obisk Plezalnega centra Verd).

Ker se v prvi triadi preverja znanje matematike in slovenščine, se klasično šolsko delo, kot je reševanje delovnih listov in utrjevanje pisanja in branja, dela večinoma na področju matematike in slovenščine. Učenci se povečini samostojno učijo, pedagoga jim razloživa novo snov ali pa jim jo razloži starejši sošolec ali sošolka. Tempo učenja se prilagaja individualnim potrebam učenca. Ko določeno snov usvoji gre naprej po učnem načrtu.

Ostale predmete in cilje iz učnega načrta prve triade predelujemo večinoma z izkustvi, izleti (spoznavanje okolja, glasba, umetnost in šport). Večinoma skušava slediti interesu skupine in jim tam dava več svobode pri odločanju. Trenutno izdelujejo svoje predstavitve področij, ki jih zanimajo. Pri predstavitvah imajo povsem proste roke, pedagoga jih samo vsebinsko usmerjava, kadar potrebujejo pomoč. Hkrati s pripravo predstavitev izpolnjujejo cilje učnega načrta na več področjih.

Vsakodnevno preživljanje časa v naravi nam omogoča prvoosebno opazovanje in čutenje narave ter opazovanje in dojemanje spreminjanja letnih časov, vremenskih pojavov ter vplivov vremena na naravo.

Delamo tudi poskuse na področju naravoslovja. Zaenkrat smo preizkusili delovanje elektromotorja, odkrivali gostoto snovi, se spoznavali z  magnetizmom ter preizkusili reakcije različnih snovi.

Tedensko tudi delamo z orodjem v gozdičku, kjer žagajo, zbijajo, vrtajo, pilijo in ustvarjajo svoje mojstrovine. V pomoč sva jim pedagoga, kamor se lahko vedno obrnejo po nasvet in podporo. Redno tudi kurimo ogenj, kjer si večkrat pripravimo popoldansko malico.

Čas  in kraj kosila si prilagajamo glede na potrebe dogajanja. Mnogokrat jemo kosilo kar zunaj, v naravi.

Velik del časa pustimo otroku, da je to, kar je, in počne to, kar ga veseli.  Zelo radi ustvarjajo, rišejo, barvajo, igrajo na glasbene inštrumente, šivajo … Ko bodo izkazali nov interes, se bomo skupaj premaknili naprej.

Zaenkrat pa naju izjemno veseli to, da so res radovedni. Na izletih zelo uživajo, se zanimajo za nove stvari ter si  marsikaj zapomnijo. Saj življenje je učenje in učenje je življenje.

Peter Gantar in Saša Kern

Preberi več

Na Vrhniki začeli z izkustvenim šolanjem prve triade

Zavod Sole Libero je s septembrom pod svobodnim soncem začel s šolanjem prve triade. Izvajamo osnovnošolsko izobraževanje po javnem učnem načrtu na izkustven način. O življenju se ne učimo, ampak ga raje polno živimo. Poleg gozdne učilnice smo s septembrom odprli tudi notranjo raziskovalnico, kuhinjo in garderobo. Otroci so vsakodnevno veliko zunaj, z izleti in dodatnimi aktivnostmi konkretno predelujemo učno snov javnega učnega načrta. Temu pravimo “kurikulum po naše” :).  Izkustva so povsod okoli nas, le poiskati jih je treba.

Preberi več

Svobodno sonce – Sole Libero zgodba o začetku

Za devetimi gorami in za devetimi vodami se je prebujalo sonce in si zaspano melo svoje oči. Sprva je sonce močno zazehalo. Takrat se je na Zemlji pričelo daniti. Po okrepčilnem zajtrku je sončece radovedno pokukalo na Zemljo, da bi videlo, kje se kaj zanimivega godi. Pogledalo je v mesta, kjer so vsi hiteli po opravkih, nakupih, v službe,…. Na igriščih je iskalo otroke, a večina igrišč je osamljenih čakala na prihod otrok.

Le kje so vsi otroci, se je spraševalo sonce in pokukalo v velike rumene stavbe,  kjer so hitro zaprli žaluzije na oknih, da radovedno sonce ne bi motilo otrok. Nekaj otrok je je sonce opazilo  v avtu. Sonce jih je navdušeno skušalo požgečkati po nosku, a hitro so obrnili obraze stran, saj jih je svetloba žarkov preveč slepila.

Tako se je sonce sprehajalo naokrog in dolgčas mu je bilo. Pogledalo je izven mest, v naravo, v gozd. In poglej si ga no zlomka… od nekod je zaslišalo otroški smeh…

Še bližje Zemlji se je spustilo in zagledalo otroke v gozdičku,  kako plezajo po drevesih, si gradijo gugalnice, pišejo in rišejo v gozdu. Opazilo je ogenj in iz ognjišča je prijetno dišalo po pečenih jabolkih. V ušesih je odzvanjal otroški smeh in slišala se je glasba v ozadju.

“Ooooo, kako enkratno,” si je reklo sonce, “tukaj želim ostati  in sijati na te otroke, ki se igrajo in učijo pod svobodnim soncem”. In tako se je sonce odločilo, da vsak dan pri svojem dnevnem sprehodu obvezno obiskalo tudi gozdiček otrok, ki odraščajo, se učijo ter polno živijo pod svobodnim soncem.

V gozdičku je vedno kaj novega.  Sonce je opazilo, da otroci tudi zahajajo v hišico poleg gozdička. In za spremembo ni nihče zagrnil žaluzij, ko je pokukalo skozi njihova okna. Še več, z veseljem so ga sprejeli in na okenske police postavili rastline, ki so s skrbno roko otrok ter sončne svetlobe čudovito rastle.

Nekega dne pa otrok ni bilo v gozdičku. “Le kako to,” se je spraševalo sonce in kukalo naokrog. Zagledalo je otroke kako obdelujejo vrtiček čez cesto.  Drugič jih je našlo na ribnikih, ko so veslali, spet tretjič pa so se otroci povzpeli na Planino na stolp in prišli k soncu na obisk. Opisovali so mu svoje pustolovščine in prigode, ki so jih doživljali med izobraževanjem pod svobodnim soncem. In teh pustolovščin ni bilo malo. Pravzaprav jih je bilo tako veliko, da bomo o njih lahko napisali celo knjigo…

Preberi več
USASlovenia